fbpx

Mondjon búcsút a cégtulajdonosi mókuskeréknek! 

„Van cél, van elhivatottság… Minden nagy utazás itt indul.”
/Ryan Holiday, amerikai PR-szakember/

Feltette már magának a kérdést, hogy mi ad értelmet a munkával töltött napoknak, heteknek, éveknek – adott eseteben – évtizedeknek, amelyek alatt vállalkozását működteti és építi? A felvetés megkerülhetetlen, a válasz kulcsfontosságú. Nemcsak életminősége, de cége sorsa szempontjából is. A megfelelő válasszal Ön is kiszabadulhat a mókuskerékből.

vállalatépítés, jövőkép, cégérték, cégöröklés
Több van Önben és a cégében mint gondolná! Kizárólag egy jól megfogalmazott jövőképpel lesz képes kiaknázni ezt a potenciált.

A legtöbb üzletembernek a napi rutin és az operatív teendők közepette nem marad sem ideje, sem energiája arra, hogy elgondolkodjon azon, miért kel fel és végzi el munkáját felelősségteljesen nap, nap után.

A „mit tegyünk”, „hogyan érjük el” rendre sürgősebbek a „miért” -nél, és kiszorítják azt a megválaszolandó sorskérdések halmazából. Csakhogy ez az állapot hosszútávon nem fenntartható.

Egy komplex szervezetfejlesztési folyamat – amilyen a vállalatépítési program – során elképzelhetetlen, hogy a cégtulajdonos ne fogalmazza meg, mi az a végállapot, amelyet annyira vágyik elérni, hogy képes minden mást annak alárendelni.

A „miért” nem válogat

Egyesek azt vallják, hogy a „miért” kérdés felvetése – mondjuk így – az „üzletiélet-közepi válság” tünete. Ez nem igaz. Sok évnyi tapasztalattal, számos együttműködéssel a hátam mögött állítom: a téma egyformán foglalkoztat negyveneves-, ötvenes-, és hatvanas cégtulajdonosokat.

A holnap tégláról téglára összeillesztéséhez elengedhetetlen tudatosítanunk, mi az, amiért valóban megéri a befektetett energia, és a meghozott áldozat. E tekintetben a kis- és középvállalatok, a nagyvállalatok, de még a multinacionális mamutcégek között sincs különbség.

Eközben mégis azt látom – igen szomorúan – hogy egyre több és több cég kerül eladósorba azért, mert a tulajdonosnak „elege lett”. Vajon ezek az üzletemberek akkor is az eladást választották volna, ha tűpontos vízióval rendelkeznek cégük jövőjét illetően? Kétlem.

vállalatépítés, jövőkép, cégérték, cégöröklés
Az első lépés, hogy megfogalmazza saját magának, mi az a több, amit Ön szeretne!

A növekedési korlátok emberi oldala

Mit lehet tenni, ha emberi / szervezeti korlátok állnak a cégnövekedés útjában?

Hogyan befolyásolja a cégtulajdonos személyisége és a szervezet kultúrája a növekedést? Hallgasa meg Martin Hajdu György tapasztalt szervezetfejlesztőt és integrálja az emberi oldalt a vállalatépítési folyamatban.

Lépjen tovább a vállalatépítésben és tekintse meg az alábbi videókat!

Szeretne többet megtudni arról, hogyan építhet sikeresen vállalatot?

Iratkozzon fel és nyerjen hozzáférést minden vállalatépítési videóhoz, eszközhöz és szakmai háttéranyagokhoz!

A cégtulajdonos iránytűje: a jövőkép

Az a cégtulajdonos, aki képes nagyon pontos választ adni a „miért” kérdésre, világos jövőképpel is rendelkezik. Ott van a fejében annak a majdani vállalatnak a képe, amely felépítésén fáradozik, de látja saját szerepét is ebben a szervezetben.

A jövőkép minősége nagyrészt a tulajdonos lehetőségeinek és személyes preferenciáinak függvénye. Messze nem mindegy, hogy milyen ez a bizonyos jövőkép, de még ennél is fontosabb, hogy ez egyáltalán meglegyen, bármelyik pillanatban előhívható formában.

Azok a tulajdonosok, akik ennek híján vannak, nem dédelgetett elképzelésük megvalósítása közepette látják önmagukat, hanem egy taposómalom rabjaként. Nem túl felemelő. És mivel nem az a megélésük, hogy úton vannak vágyott céljuk felé, nem tudnak töltekezni sem. Elhivatottságuk, lelkesedésük elfogy, energiáik felörlődnek. Nagy kár.

A mókuskerék helyett

Az első lépés, amely segíteni fogja Önt abban, hogy eltávolodjon a mókuskeréktől, a „miért” megválaszolása. Ez pedig – némileg legegyszerűsítve, de – kellően átgondolt jövőkép megalkotását jelenti.

Önnek nincs más dolga, mint összefoglalni, mi a célja vállalkozása építésével, mi volt és mi jelenleg is az értelme a hajtásnak, az átdolgozott hétvégéknek, tizennégy-tizenhat órás munkanapoknak – akár éveken, évtizedeken át!

Most csukja magára az ajtót (most tényleg erre kérem!). Tart, ameddig tart, mérlegelje az alábbiakat – máris könnyebben megtalálja a választ, amelyet keres:

  1. Milyen történetet mesélnék szívesen a gyermekeimnek, unokáimnak az életemről? Mi a – nem vagyoni értelemben vett – hagyatékom? Fontos számomra az értékteremtés, a cég stabil és kiszámítható növekedésén munkálkodnék, amelyet – visszavonulásomat követően –   a túlterheltség kockázata nélkül vehetnek át utódaim?
  2. Milyen szerepet tölt be a cégem az életemben? Küldetés számomra? A presztízs miatt csinálom? A jövedelemszerzés, a vagyonteremtés és -gyarapítás motivál? Cégtulajdonosként melyik szerepem ad hozzá valódi értéket az életemhez? A stratégáé? Az operatív vezetőé? A szakemberé? Az üzletfejlesztőé? A problémamegoldóé? A szervezetfejlesztőé?
  3. Mire vágyom öt-tíz éves időtávon? Melyik szerepemen változtatnék, és milyen irányt vennék működésemmel? Operatív feladataim egy menedzsment csapatnak delegálnám? Hogyan nézne ki egy nap, egy hét vagy egy hónap az életemben új szerepkörömben? Több időt szentelnék a családomnak, a barátaimnak vagy a szenvedélyemnek?  

Feleljen minél pontosabban, plasztikusabban ezekre a kérdésekre! Ne fukarkodjon a jelzőkkel! Ha egyértelműen kiderül, milyen életet élve látja a jövőbeni önmagát, rögtön lesz egy eszköze, amelyet bármikor segítségül hívhat, amikor úgy érzi, eltévedt, vagy elfáradt a „sűrű erdőben” haladva.

Az Ön cége

Simon Sinek „Kezdj a miérttel!” című könyve nem véletlenül lett világsiker. Jómagam olyannyira hiszek a „miért” kérdés megválaszolásának fontosságban, hogy az idei évtől már nem indítok úgy vállalatépítési programot, hogy ne fogalmaznánk meg jövőképet a tulajdonosi kör bevonásával. A jövőkép a siker megalapozásának egyik kulcseleme, így a téma már a vállalatépítés „alapozó” programfázisában helyet kap. Hogy mi ennek az oka? Egyszerű: Ön.

Vállalkozása ugyanis nem létezne az Ön erőfeszítései, értérendje, üzletfejlesztési meglátásai és elképzelései vagy emberi kapcsolatai nélkül. Cégével kapcsolatos gondolatait személyes tervei és vágyai vezérlik. Ez nem pusztán így van jól, de nem is lehet ez másként.

Az Ön hozzáértése, elkötelezettsége, egészséges becsvágya és önbizalma mellett akár az üzletmenet, akár a szervezetfejlesztés peremfeltétele, hogy Ön nagyon pontosan el tudja mondani, miként képzeli el az életét öt-tíz év múlva. Ahogyan az is, hol van, és milyen szerep jut ebben a vágyott életben cégének. Azok a cégtulajdonosok, akik ezen ismeretek birtokában vágnak bele álmuk valóra váltásába, szignifikánsan jobb esélyekkel indulnak – legyen az előttük álló út bármilyen hepehupás.

Mit vigyen magával ebből a bejegyzésből?

  • Ha szabadulna a mókuskerékből, mindenekelőtt tisztázza, pontosan miért dolgozik!
  • A miért olyan alapkérdés, amellyel minden cégtulajdonosnak szükséges foglalkoznia.
  • A „miért” -re adott válasza csak egy lépés attól, hogy kész jövőképe is legyen.
  • Az átgondolt jövőkép a cégtulajdonos iránytűje, amely megvédi attól, hogy kifáradjon.
  • Részletes jövőkép nélkül nem képzelhető el semmiféle szervezetfejlesztési folyamat.
vállalatépítés, jövőkép, cégérték, cégöröklés, tudástár
Ha komolyan gondolja, vegye használatba a vállalatépítési program eszközeit és tegye meg az első lépést!

Menedzsment deficit

NÖVEKEDÉSI ÉS CÉGÖRÖKLÉSI HELYZETBEN EGYARÁNT GONDOSKODJON RÓLA!

Miért korlátozza a menedzsment kompetencia hiánya a növekedést? Hogyan hátráltatja ugyanez a jelenség a cégöröklési folyamatot? Így számolja fel a menedzsment deficitet és alakítson ki önjáró vállalatot!

Lépjen tovább a vállalatépítésben és tekintse meg az alábbi videókat!

Szeretne többet megtudni arról, hogyan építhet sikeresen vállalatot?

Iratkozzon fel és nyerjen hozzáférést minden vállalatépítési videóhoz, eszközhöz és szakmai háttéranyagokhoz!

Budapest Business Live - Panelbeszélgetés

Középvállalati tulajdonosok növekedési úton

Mit mondanak hazai vállalkozások tulajdonosai, akik már bejárták vagy éppen most járják be cégükkel a növekedési utat. Milyen korlátokkal találkoztak és hogyan kezelték őket?

Lépjen tovább a vállalatépítésben és tekintse meg az alábbi videókat!

Szeretne többet megtudni arról, hogyan építhet sikeresen vállalatot?

Iratkozzon fel és nyerjen hozzáférést minden vállalatépítési videóhoz, eszközhöz és szakmai háttéranyagokhoz!

Válságkezelés a gyakorlatban

Ezt tették az önhöz hasonló cégtulajdonosok egy válsághelyzetben

Mit tehet, ha vállalkozása bajba került? 8 hazai középvállalati tulajdonostól kérdeztük meg, hogyan reagáltak cégük életében felmerült veszélyhelyzetre. Itt ismerheti meg a 80 legjobb intézkedést, amelyet sorstársai a gyakorlatban is kipróbáltak.

Lépjen tovább a vállalatépítésben és tekintse meg az alábbi videókat!

Szeretne többet megtudni arról, hogyan építhet sikeresen vállalatot?

Iratkozzon fel és nyerjen hozzáférést minden vállalatépítési videóhoz, eszközhöz és szakmai háttéranyagokhoz!

Ugorjon vállalatával a következő szintre!

Tegye rendbe velünk vállalkozása szervezeti struktúráját!

Együtt kidolgozzuk cége következő generációs, átlátható szervezeti struktúráját, meghatározzuk a vezetői pozíciókat és egyértelmű felelősségi köröket dolgozunk ki, melyek a vezetők és kollégák felelősségei az egyes pozíciókban.

Tegye meg az első alapozó lépést az önjáró cég irányába!

5 ok, amiért a cégek kétharmada nem éli túl a cégöröklési folyamatot!

A sikeres egyharmad időben felkészül!

Mi az az 5 ok, amiért a cégek több mint kétharmada nem éli túl a generációváltást? Hogyan ismerheti fel és mit tehet azért, hogy Ön a sikeres egyharmadhoz tartozzon? Figyelem: 100% gyakorlat!

Lépjen tovább a vállalatépítésben és tekintse meg az alábbi videókat!

Szeretne többet megtudni arról, hogyan építhet sikeresen vállalatot?

Iratkozzon fel és nyerjen hozzáférést minden vállalatépítési videóhoz, eszközhöz és szakmai háttéranyagokhoz!

Kockázattűrő vállalati modell

Cégtulajdonosként nem teheti meg, hogy nem építi be tudatosan vállalata működésébe a kockázatok professzionális kezelését és teszi kockázattűrővé vállalatát. Megmutatjuk, hogyan!

Lépjen tovább a vállalatépítésben és tekintse meg az alábbi videókat!

Szeretne többet megtudni arról, hogyan építhet sikeresen vállalatot?

Iratkozzon fel és nyerjen hozzáférést minden vállalatépítési videóhoz, eszközhöz és szakmai háttéranyagokhoz!

Generációváltás a cégében

Családban marad vagy idegené lesz?

Professzionális cégvezetés és professzionális tulajdonosok. Egyik nélkül sem lehet sikeres a generációváltás a cégben. Tudja meg itt, hogy készítse fel cégét és utódait egyaránt, hogy a céges vagyon a családban maradhasson hosszú évekig.

Lépjen tovább a vállalatépítésben és tekintse meg az alábbi videókat!

Szeretne többet megtudni arról, hogyan építhet sikeresen vállalatot?

Iratkozzon fel és nyerjen hozzáférést minden vállalatépítési videóhoz, eszközhöz és szakmai háttéranyagokhoz!

5 ok amiért megtorpant vállalkozásának növekedése

Hogyan ismerje fel, hogy mi áll a növekedési akadály hátterében?

Szétaprózottsád, menedzsment deficit, kézműves adatgyűjtés és sok más jelenség, amelyek egyfajta üvegplafonként meggátolják abban, hogy árbevétele szintet ugorjon. Tárja fel és számolja fel ezeket a korlátokat!

Lépjen tovább a vállalatépítésben és tekintse meg az alábbi videókat!

Szeretne többet megtudni arról, hogyan építhet sikeresen vállalatot?

Iratkozzon fel és nyerjen hozzáférést minden vállalatépítési videóhoz, eszközhöz és szakmai háttéranyagokhoz!

Vállalatirányítási rendszer bevezetése

bukás vagy siker?

Egy valós középvállalat történetén keresztül mutatjuk be, hogy mik a buktatók egy ERP (vállalatirányítási) rendszer bevezetésnél, hogyan készülhet fel megfelelően, továbbá mit kell tennie a bevezetés közben és azt követően, hogy kollégái egy hatékonyságot javító rendszert vehessenek használatba.

Lépjen tovább a vállalatépítésben és tekintse meg az alábbi videókat!

Szeretne többet megtudni arról, hogyan építhet sikeresen vállalatot?

Iratkozzon fel és nyerjen hozzáférést minden vállalatépítési videóhoz, eszközhöz és szakmai háttéranyagokhoz!

Hogyan lesz egy cégcsoport a valóságban is irányítható?

Midnen, ami a jogi struktúrán túl ahhoz kell, hogy a valóságban is működjön…

Sokan alakítanak észszerű holding- vagy cégcsoport struktúrát. De a vállalalkozás számára csak fél siker, ha a személyi függésből nincs továbblépés.

Lépjen tovább a vállalatépítésben és tekintse meg az alábbi videókat!

Szeretne többet megtudni arról, hogyan építhet sikeresen vállalatot?

Iratkozzon fel és nyerjen hozzáférést minden vállalatépítési videóhoz, eszközhöz és szakmai háttéranyagokhoz!

Cégcsoport kialakítás cégöröklési céllal

Jogi megoldások cégöröklési élethelyzetben

dr. Csővári István mutatja be, hogy egy cégöröklési helyzetben milyen cégcsoport strukturálási megoldások válhatnak hasznára

Lépjen tovább a vállalatépítésben és tekintse meg az alábbi videókat!

Szeretne többet megtudni arról, hogyan építhet sikeresen vállalatot?

Iratkozzon fel és nyerjen hozzáférést minden vállalatépítési videóhoz, eszközhöz és szakmai háttéranyagokhoz!