20 mrd Ft árbevételű nagykereskedelmi vállalkozás az ország harmadára kiterjedő telephely hálózattal
három nagy és számos kisebb telephely, közel 500 fős létszám a megbízás elfogadásakor
az elmúlt évek megszokott, mintegy 300 mFt-os EBITDA szintje -200 mFt közelébe süllyedt
PROBLÉMA LEÍRÁSA:
a menedzsment a céget kézzel irányítja, a működés veszteségbe fordult, a társaság tervezett értékesítése a távoli jövőben tűnik csak lehetségesnek
az operatív pénzügyi beszámolás az eredménykimutatásra korlátozódik, évente néhány alkalommal, cash-flow gazdálkodás, előrejelzés és mérleg kontroll nincs gyakorlatban, kontrolling nem működik
ELÉRT EREDMÉNYEK (mintegy 24 hónap):
menedzsment csapat megújítása kívülről két év alatt, új tagok integrálása, új szervezeti-felelősségi rendszer bevezetése, középvezetői szerepkör definiálása, a cégcsoport eredményességének javítása -200 mFt EBITDA szintről 417 mFt-ra (2018-as adat)
új gazdasági szervezet felállítása, központi kontrolling szervezet létrehozása, BI rendszer bevezetés, riportálási és forecasting gyakorlat meghonosítása, közép-távú tervmodell létrehozása, a cégcsoport eredményének javítása 400 mFt EBITDA feletti szintre
MEGBÍZÁS TERJEDELME:
pénzügyi kontrollok kiterjesztése és minőségi javítása, kontrolling, HR és IT kompetencia kiépítése, működőtőke csökkentés
jövőbeni szervezet tervezése, fejvadász és HR partner felkutatása, felső- és középvezetői kiválasztás, szervezetfejlesztő tanácsadó kiválasztása, workshopok koordinálása
transzformációs projekt tervezése, költségvetés- és üzleti tervezés összehangolása, erőforrások felkutatása, implementáció felügyelete szponzorként