fbpx

Mérhető célok, jobb kontroll, szintugrás

„Igaz cél híján a lélek hamis célra pazarolja szenvedélyét.” 
/Michel de Montaigne, francia filozófus/ 

Meg tudja ítélni vállalkozása teljesítményét? Számokkal is képes alátámasztani állítását, vagy csupán szubjektív véleményére hagyatkozik? Ha utóbbi, akkor hogyan biztosítja kollégái számára, hogy azok mérhető célkitűzések mentén dolgozzanak puha iránymutatások helyett? Sikerült zavarba hoznunk? Akkor ez a bejegyzés Önnek szól! 

üzleti tervezés, mérhető célok kitűzése, OKR
A stratégiától az operatív célokig – kövesse hétről hétre, hogyan halad

Cége növekedésének – vagy növekedési pályára állításának – egyik peremfeltétele, hogy folyamatosan mérje annak teljesítményét. Tényadatok híján ugyanis Ön „vakon tapogatózik”, és megeshet, hogy kétséget kizáróan azt is képtelen elbírálni: egyáltalán megfelelő irányba tart-e a vállalkozása.  

A megfelelő számok beszerzése azonban kevés. Az adatok akkor tudnak hasznosulni, ha aktív cselekvés kiindulópontjául szolgálnak. Nem véletlenül írja Peter Drucker, a kiváló üzleti stratéga – akinek munkáit kivétel nélkül ajánljuk minden vezetőnek – hogy: „amit mérünk, az kezelhető”. 

Azaz: a rendszeres mérések tanulságait Ön kizárólag abban az esetben használja fel bölcsen, ha a kapott eredmények alapján közbeavatkozik, és azok mentén korrigálja cége – vagy egyes részlegei – működését, majd az eltérés tanulságait beépíti a saját és menedzsment csapata működésébe.

Miért fontos, hogy legyenek cégének céljai? 

Szinte az egész világra jellemző, hogy a vállalkozások mindössze kis hányada tűz ki konkrét és mérhető célokat maga elé. Elterjedtebb az „elvoltunk valahogy enélkül is” hozzáállás. Ám ez a megközelítés meglehetősen káros. Aki „céltalanul bolyong”, jelentős versenyelőnyről mond le, méghozzá önként!  

Holott azok a cégek, amelyek célkitűzéseik szerint menetelnek, rendszerint sokkal gyorsabban fejlődnek, és kiemelkednek versenytársaik közül. Tudniillik a teljesítményről csak kitűzött célok, de legalábbis valamiféle viszonyítási pont révén lehet objektív képet kapni – ez által beavatkozni is, ha baj van. 

vállalatépítés, kontroll, menedzsmentdeficit
A kontroll a jól kitűzött célokkal kezdődik

Vállalati kontroll nélkül nem megy

Ezért nyernek időt és pénzt a kontrollrendszert működtető cégek

Felelősségvállalás, kontroll, elszámoltathatóság. Egy olyan cég működési jellemzői, amely tulajdonosa eldöntötte, hogy egy kontrollrendszer és mutatók kialakításával javítja vállalattá fejlődött cége irányítását.

Lépjen tovább a vállalatépítésben és tekintse meg az alábbi videókat!

Szeretne többet megtudni arról, hogyan építhet sikeresen vállalatot?

Iratkozzon fel és nyerjen hozzáférést minden vállalatépítési videóhoz, eszközhöz és szakmai háttéranyagokhoz!
Mire számíthat pontos célok nélkül? 

em kevés olyan beszélgetésen vettem már részt multinacionális óriásvállalatokban és kisvállalkozásokban egyaránt, ahol a cél pontos meghatározása nélkül annak megvalósulása – vagy meg nem valósulása – kínos és haszontalan szabadkozásba és magyarázkodásba ment át. Ha Önök is voltak már ilyen megbeszélésen, tudják, hogy mennyire energiarabló időtöltés. 

Egzakt módon meghatározott cél híján a cég vezetője nem tudja megítélni, hogy kollégái képesek-e kiszámítható módon – tehát tervezhetően és számon kérhetően – hozni az előirányzott számokat. Így pedig lehetetlen önjáró, vagy hosszú távon is növekedő vállalatot felépíteni. 

Profi vezető – pontos célok 

A többre-jobbra törekvő cégvezetők útja a vállalati stratégiából származtatott és mérhető célok kitűzése csapatuk számára – amelyek teljesülését aztán rendszeresen ellenőrzik. Jó pár Vállalatépítési Programmal, és két évtizedes szervezetfejlesztési tapasztalattal a hátunk mögött mi ebben hiszünk.  

Éppen ezért használjuk az egyik legjobb célkitűzési módszert, amely a magyar származású Intel-alapító, Andy Grove – Gróf András – nevéhez fűződik. A módszer neve „Célok és Kulcseredmények”, angolul „Objectives and Key Results”, amit a világ az OKR rövidítéssel ismert meg és alkalmaz máig.  

Segítségével Ön olyan, mérhető célokat tud kitűzni – három-ötnél nem többet – amelyek megjelennek cége hosszú távú stratégiájában. Az eljárás abban is támogatást nyújt, hogy választott céljaihoz külön-külön, teljesülésükben precízen mérhető cselekvési terveket fogalmazzon meg.  

Miért használja az OKR-t mérhető célok kitűzésére? 

Ezen a linken ingyenesen letöltheti az általunk készített, középvállalati alkalmazásra testreszabott OKR célkitűzési segédletet, amelyben egy szemléletes példát hozunk napi gyakorlatunkból a piaci pozícióra vonatkozó célkitűzésre, és az ahhoz kapcsolódó értékesítési mutatókra vonatkozóan. 

Letöltöm az OKR célkitűzési eszközt 

Az előre kidolgozott példa, amit látni fog, első pillantásra is rávilágít Grove eljárásának legkézenfekvőbb erényeire.  A legszembetűnőbb – és így különösebb magyarázatra sem szorul – hogy „a számok nem hazudnak”, a mérési metódus igen csekély teret hagy az esetleges eltérő értelmezéseknek.  

És még valami! Az előrehaladás követésének nélkülözhetetlen jellemzője a gyakoriság és a rendszeresség. Mi, a Vállalatépítésnél a tizenkét hetes világban hiszünk: egy évben négyszer tűzünk ki mérhető célokat az éves célok felé vezető úton – ezek alakulását aztán heti rendszerességgel nézzük. 

A tulajdonos és kollégái is így mindig pontos információval rendelkeznek, hol áll cége céljai megvalósításában, és eltérés esetén lehetősége van beavatkozni is. Új kontroll-eszköze azonban nem kíván „egész embert”, annak birtokában operatív feladatai egy részét kollégáinak delegálhatja, így nem fullad bele terheibe.  

Az OKR másik kulcsfontosságú előnye, hogy ma még az Ön számára sem elképzelhető mértékben javítja a cégvezető és menedzsment csapata tervezési pontosságát. A Vállalatépítési Programjainkban részt vevő középvállalatok szinte mindegyikénél korábban sosem látott szintre emelkedett a kiszámíthatóság az üzleti tervezésben.  

Akik korábban az árbevételüket csak év vége körül tudták megmondani, ma már évente több, egzakt előrejelzést készítenek. Folyamatosan és pontosan tudják, milyen tényezők alakítják a hozamukat, így képesek elkülöníteni a tőlük függetleneket azoktól, amelyeken alakíthatnak. Fókuszukat, energiáikat ezért azokra irányíthatják, amelyekre van befolyásuk. Ez az igazi versenyelőny! 

Tegye meg az első lépést, és töltse le az OKR célkitűzési eszközt itt! 

Mit vigyen magával ebből a bejegyzésből? 
  • amit nem mér adatokkal alátámasztva, azon nem tud sem javítani, sem munkatársaival javíttatni 
  • tényadatok birtokában, mérhető célok kitűzésével jobb kontrollhoz és versenyelőnyhöz jut 
  • töltse le ingyenes esettanulmányunkat, és mérhető céljai kitűzéséhez alkalmazza az OKR-t  
  • az OKR használatával cége működése kiszámíthatóbbá válik, mivel korábban példátlan pontossággal készíthet üzleti tervet 
növekedési korlát, vállalatépítés, HR, szervezetfejlesztés, business coaching
Minden, amire szüksége van a vállalatépítéshez! Egy helyesen, ingyenesen.

Menedzsment deficit

NÖVEKEDÉSI ÉS CÉGÖRÖKLÉSI HELYZETBEN EGYARÁNT GONDOSKODJON RÓLA!

Miért korlátozza a menedzsment kompetencia hiánya a növekedést? Hogyan hátráltatja ugyanez a jelenség a cégöröklési folyamatot? Így számolja fel a menedzsment deficitet és alakítson ki önjáró vállalatot!

Lépjen tovább a vállalatépítésben és tekintse meg az alábbi videókat!

Szeretne többet megtudni arról, hogyan építhet sikeresen vállalatot?

Iratkozzon fel és nyerjen hozzáférést minden vállalatépítési videóhoz, eszközhöz és szakmai háttéranyagokhoz!

Vállalatirányítási rendszer bevezetése

bukás vagy siker?

Egy valós középvállalat történetén keresztül mutatjuk be, hogy mik a buktatók egy ERP (vállalatirányítási) rendszer bevezetésnél, hogyan készülhet fel megfelelően, továbbá mit kell tennie a bevezetés közben és azt követően, hogy kollégái egy hatékonyságot javító rendszert vehessenek használatba.

Lépjen tovább a vállalatépítésben és tekintse meg az alábbi videókat!

Szeretne többet megtudni arról, hogyan építhet sikeresen vállalatot?

Iratkozzon fel és nyerjen hozzáférést minden vállalatépítési videóhoz, eszközhöz és szakmai háttéranyagokhoz!

5 ok, amiért a cégek kétharmada nem éli túl a cégöröklési folyamatot!

A sikeres egyharmad időben felkészül!

Mi az az 5 ok, amiért a cégek több mint kétharmada nem éli túl a generációváltást? Hogyan ismerheti fel és mit tehet azért, hogy Ön a sikeres egyharmadhoz tartozzon? Figyelem: 100% gyakorlat!

Lépjen tovább a vállalatépítésben és tekintse meg az alábbi videókat!

Szeretne többet megtudni arról, hogyan építhet sikeresen vállalatot?

Iratkozzon fel és nyerjen hozzáférést minden vállalatépítési videóhoz, eszközhöz és szakmai háttéranyagokhoz!

Ugorjon vállalatával a következő szintre!

Tegye rendbe velünk vállalkozása szervezeti struktúráját!

Együtt kidolgozzuk cége következő generációs, átlátható szervezeti struktúráját, meghatározzuk a vezetői pozíciókat és egyértelmű felelősségi köröket dolgozunk ki, melyek a vezetők és kollégák felelősségei az egyes pozíciókban.

Tegye meg az első alapozó lépést az önjáró cég irányába!

Kockázattűrő vállalati modell

Cégtulajdonosként nem teheti meg, hogy nem építi be tudatosan vállalata működésébe a kockázatok professzionális kezelését és teszi kockázattűrővé vállalatát. Megmutatjuk, hogyan!

Lépjen tovább a vállalatépítésben és tekintse meg az alábbi videókat!

Szeretne többet megtudni arról, hogyan építhet sikeresen vállalatot?

Iratkozzon fel és nyerjen hozzáférést minden vállalatépítési videóhoz, eszközhöz és szakmai háttéranyagokhoz!

Generációváltás a cégében

Családban marad vagy idegené lesz?

Professzionális cégvezetés és professzionális tulajdonosok. Egyik nélkül sem lehet sikeres a generációváltás a cégben. Tudja meg itt, hogy készítse fel cégét és utódait egyaránt, hogy a céges vagyon a családban maradhasson hosszú évekig.

Lépjen tovább a vállalatépítésben és tekintse meg az alábbi videókat!

Szeretne többet megtudni arról, hogyan építhet sikeresen vállalatot?

Iratkozzon fel és nyerjen hozzáférést minden vállalatépítési videóhoz, eszközhöz és szakmai háttéranyagokhoz!

Válságkezelés a gyakorlatban

Ezt tették az önhöz hasonló cégtulajdonosok egy válsághelyzetben

Mit tehet, ha vállalkozása bajba került? 8 hazai középvállalati tulajdonostól kérdeztük meg, hogyan reagáltak cégük életében felmerült veszélyhelyzetre. Itt ismerheti meg a 80 legjobb intézkedést, amelyet sorstársai a gyakorlatban is kipróbáltak.

Lépjen tovább a vállalatépítésben és tekintse meg az alábbi videókat!

Szeretne többet megtudni arról, hogyan építhet sikeresen vállalatot?

Iratkozzon fel és nyerjen hozzáférést minden vállalatépítési videóhoz, eszközhöz és szakmai háttéranyagokhoz!

Hogyan lesz egy cégcsoport a valóságban is irányítható?

Midnen, ami a jogi struktúrán túl ahhoz kell, hogy a valóságban is működjön…

Sokan alakítanak észszerű holding- vagy cégcsoport struktúrát. De a vállalalkozás számára csak fél siker, ha a személyi függésből nincs továbblépés.

Lépjen tovább a vállalatépítésben és tekintse meg az alábbi videókat!

Szeretne többet megtudni arról, hogyan építhet sikeresen vállalatot?

Iratkozzon fel és nyerjen hozzáférést minden vállalatépítési videóhoz, eszközhöz és szakmai háttéranyagokhoz!

5 ok amiért megtorpant vállalkozásának növekedése

Hogyan ismerje fel, hogy mi áll a növekedési akadály hátterében?

Szétaprózottsád, menedzsment deficit, kézműves adatgyűjtés és sok más jelenség, amelyek egyfajta üvegplafonként meggátolják abban, hogy árbevétele szintet ugorjon. Tárja fel és számolja fel ezeket a korlátokat!

Lépjen tovább a vállalatépítésben és tekintse meg az alábbi videókat!

Szeretne többet megtudni arról, hogyan építhet sikeresen vállalatot?

Iratkozzon fel és nyerjen hozzáférést minden vállalatépítési videóhoz, eszközhöz és szakmai háttéranyagokhoz!

Cégcsoport kialakítás cégöröklési céllal

Jogi megoldások cégöröklési élethelyzetben

dr. Csővári István mutatja be, hogy egy cégöröklési helyzetben milyen cégcsoport strukturálási megoldások válhatnak hasznára

Lépjen tovább a vállalatépítésben és tekintse meg az alábbi videókat!

Szeretne többet megtudni arról, hogyan építhet sikeresen vállalatot?

Iratkozzon fel és nyerjen hozzáférést minden vállalatépítési videóhoz, eszközhöz és szakmai háttéranyagokhoz!

Budapest Business Live - Panelbeszélgetés

Középvállalati tulajdonosok növekedési úton

Mit mondanak hazai vállalkozások tulajdonosai, akik már bejárták vagy éppen most járják be cégükkel a növekedési utat. Milyen korlátokkal találkoztak és hogyan kezelték őket?

Lépjen tovább a vállalatépítésben és tekintse meg az alábbi videókat!

Szeretne többet megtudni arról, hogyan építhet sikeresen vállalatot?

Iratkozzon fel és nyerjen hozzáférést minden vállalatépítési videóhoz, eszközhöz és szakmai háttéranyagokhoz!