3+1 tanulság 2025-re – cégtulajdonosoktól cégtulajdonosoknak

Az új év eleje mindig jó alkalom arra, hogy áttekintsd, mennyire sikerült elérni a tavalyi céljaidat, és tanulj az eredményekből. Ehhez még most sincs késő. Az alábbiakban néhány tanulságot osztok meg, amiket az elmúlt években általam tartott workshopokon gyűjtöttem össze cégtulajdonosokkal együtt dolgozva.  

  • Egynapos Vezetői Csapat Kialakítás Mesterkurzus

    Ne hagyd ki ezt a napot, ha többet szeretnél megtudni a vezetői csapatkialakítás gyakorlati szempontjairól:

    • Hogyan válassz ki vezetőket?
    • Hogyan döntsd el hogy egy vezető alkalmas vagy sem?
    • Hogyan építsd vezetői csapatot?
    • Hogyan integrálj egy új vezetőt?
    • Mi legyen a kiöregededő vezetéssel akiket pótolni kell?
    • Hogyan vegyél fel multitól vezetőt, hogy működjön és miért nem működött, ahol ezt rosszul csinálták?

    Előadó: Krausz Zoltán

    A Mesterkurzus helyszíne: BEM CENTER, 1027 Budapest, Bem József u. 1/B

    Időpont: 2025. december 11., 9:00-17:00

    Írd be már most a naptáradba, és figyeld további híreinket, hogy idejében értesülj a jelentkezés megnyitásáról.

    További részletek hamarosan…

1. Pontosan meghatározott célok és elvárások

Talán te is jártál már úgy, hogy egy problémára gyors megoldást találtál, de az igazi gond nem oldódott meg. Ez gyakran az elnagyolt célkitűzések és elvárások miatt történik. Ha a céljaid nem elég részletesek, nehezen tudod mérni, mennyire sikerült azokat megvalósítani. Ugyanez igaz az elvárásokra: ha homályos elvárásokat fogalmazol meg a beosztottjaid felé.  

Például, ha a célod csupán annyi, hogy „kollégák felvétele”, az nem elég konkrét. Ellenben, ha úgy fogalmazod meg, hogy „két műszaki előkészítő felvétele és betanításuk az ajánlatadási folyamatba”, akkor pontosan tudni fogod, mikor érted el a célodat. 

2. Menedzseld a teljesítményt – ne csak kövesd

Tudod, melyik üzletágad vagy terméked mekkora hozzájárulást jelent a céged eredményéhez? Ha nincs rálátásod az egyes területek teljesítményére, nehezen tudsz stratégiát alkotni vagy a források elosztásáról (pl. marketing vagy beruházás) dönteni. Például, ha gyártó céged van, akkor pontosabban tudod tervezni a kapacitást, ha rendszeresen nyomon követed a megrendeléseket. Így elkerülöd, hogy drága erőforrásokat alul- vagy túlhasználd.  

A pénzügyi előrelátás szintén nagyon fontos. Tudd, hogy várhatóan mikor milyen bevételek érkeznek be és az alapján ütemezd be a fejlesztéseket! 

3. Fejlesztésekre fordított idő

A növekedés gyakran azzal jár, hogy koncentráltabb munkavégzést kíván meg tőled és csapatodtól. Ezt kétféle módon tudod legjobban támogatni: 

  1. Feszesebb szervezeti működés: egyértelművé teszed a szervezetben (elsőként vezetői szinten), hogy ki miért felel és ki milyen eredményeket vársz el tőle. Ha itt nem marad el a rendszeres számvetés, több órád is fel fog szabadulni, amelynek elsődleges forrása az általad a beosztott vezetőidre delegált feladatokból származik. 
  1. Az időgazdálkodási képességek egységes fejlesztése a vezetői csapatodban: engem olykor meglep, hogy milyen sok erőfeszítést tesznek tulajdonosok és vezetőik a napi feladatokba, miközben nem használnak egyszerűen megtanulható időgazdálkodási eszközöket. Az egyik orosházi projektcég megbízóm például már a Vállalatépítési Program első napját követően bevezette a napi és 12 hetes feladatmenedzsmentet. Ez egyértelművé tette, hogy melyek a cégszintű prioritások, és azt is eldöntötte a csapat, hogy mivel ér rá majd a következő negyedévben foglalkoznia. A vezetés úgy teremtett időt, hogy közben semmilyen üzleti cél nem szenvedett kárt. Azt javaslom, hogy mielőbb kezdj el ilyen egyszerű technikákat megtanulni és lépésről-lépésre honosítsd meg azokat a szervezetedben. 

+1 Reális célkitűzések

A túlfeszített vagy alálőtt célok egyaránt problémásak. Az alálőtt célok lehetőségeket hagynak kiaknázatlanul, míg a túlzó elvárások frusztrációt okozhatnak a csapatodban. Tűzz ki olyan célokat, amik elérhetők, de kihívást is jelentenek! 

A kulcslépések röviden: 

  • Tárj fel tanulságokat az elmúlt évből, és ezek alapján tervezd meg a következő évedet. 
  • A tervezés nem varázslás, hanem a vágyott jövő tudatos előkészítése. 
  • Pontos célokkal és kontrollált folyamattal tudod a legjobban elérni, hogy a céged kiszámíthatóan működjön. 
  • Mindig hagyj időt a fejlesztésre, és ne félj ráfordítani a szükséges erőforrásokat. Ehhez valósíts meg feszes szervezeti működést és fejleszd a csapatod időgazdálkodási képességeit. 
  • Határozz meg reális célokat! 

Még mindig a beosztottaid munkáját végzed?

Van, hogy csak egy apróság hiányzik ahhoz, hogy a cégeddel szintet lépj. És az is előfordul, hogy a napnál világosabb, hogy mit kell tenni. De az biztos, hogy amíg nem szabadítasz fel időt magadnak, képtelen leszel egyről kettőre lépni. Ehhez pedig jól működő csapat kell, akik felelősséget is átvesznek tőled.

Elolvasom

Hogyan pihenj cégtulajdonosként a nyaralás alatt – de tényleg

Egy kis- és középvállalkozás vezetése nem könnyű feladat. Még ha sikerül is tulajdonosként delegálnod a feladatokat kollégáknak vagy beszállítóknak, végső soron gyakran rajtad múlik, hogy minden zökkenőmentesen működjön. És amikor problémák merülnek fel, sokszor te vagy az egyetlen, aki valóban képes kezelni azokat.

Elolvasom

Készen állsz a szintlépésre?

Hamarosan eléhetővé tesszük a legközelebbi szemináriumunk helyét és idejét. Kérj értesíts, hogy ne elsőként értesülhess.